Jak rozwijać działania marketingowe w oparciu o wiedzę analityczną?

Analiza marketingowa pozwala ustalić szczegółowe dane na temat osób zainteresowanych naszą stroną internetową. Pozyskane informacje służą również optymalizacji działań promocyjnych w ramach reklamy online. Wiedza analityczna umożliwia ponadto aktualizację i korektę generowanych przez nas komunikatów. Warto wiedzieć, z jakich dostępnych narzędzi korzystać, by rozwijać swoje działania marketingowe w oparciu o dostępne dane.

Wartość marketingowa budowana jest na podstawie różnorodnych wskaźników, wśród których warto wymienić:

– świadomość marki,

– zadowolenie konsumenta,

­­– zwrot kosztów inwestycyjnych,

– zyski.

Czynniki te decydują o wartości działań promocyjnych, prowadzonych przy użyciu różnorodnych kanałów komunikacyjnych, których dokładny opis można znaleźć na stronie https://codemedia.pl/kompetencje/analityka/.

Narzędzia

Analityka internetowa wykorzystuje różnorodne formy kampanii online, m.in. SEO, Brand 24, czy też Trade Marketing. Pozycjonowanie pozwala polepszyć pozycję strony w wyszukiwarce, po wpisaniu odpowiedniej frazy kluczowej. Kampania SEO wymaga nieustannej reaktualizacji, ponieważ algorytmy wirtualne są bardzo dynamiczne. Skuteczne marketing powinien również brać pod uwagę działania konkurencji. Analiza internetowa dostarcza szczegółowych informacji na temat aktywności firm w mediach społecznościowych, zainteresowania ich serwisem www, itp. Przydatnym narzędziem jest również Google Analitycs, umożliwiające m.in.:

­– tworzenie różnorodnych raportów z zestawieniem danych na temat wirtualnej dynamiki i wskaźników konwersji,

­– generowanie segmentów internautów według strumienia ruchu i zachowania w danym serwisie,

­­– kompatybilność konta z systemem AdWords.

Narzędzia analityczne dostarczają informacji na temat dynamiki migracji na strony internetowej. Są one również niezbędne do pozyskania danych na temat grupy docelowej, do której adresujemy nasz przekaz. Wszelkie działania marketingowe planowane są w oparciu o wiedzę analityczną, dlatego trudno wyobrazić sobie skuteczną promocję bez odpowiedniej znajomości rynku, konkurencji, itd. Przy wyborze odpowiednich narzędzi analitycznych, warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Nie wszystkie z nich będą pasowały do rodzaju świadczonych przez naszą firmę usług.

Jak rozwijać działania marketingowe w oparciu o wiedzę analityczną?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here