Strona głównaITJak wypromować swoją markę odzieżową w Internecie?

Jak wypromować swoją markę odzieżową w Internecie?

Obecnie w wielu branżach panuje coraz większa konkurencja, dlatego wypromowanie nowej marki, np. odzieżowej, może być nie lada wyzwaniem. Dziś podpowiadamy, jakie działania warto w tym celu podjąć w Internecie. Zapraszamy!

Widoczna strona internetowa

Firmowa strona internetowa to oczywiście podstawa w przypadku jakichkolwiek działań marketingowych w Sieci. Jednak nawet najpiękniejsza witryna nie zda się na wiele, jeśli nie będzie na niej ruchu. W celu jego pozyskania należy zadbać o widoczność strony – temu zaś służy przede wszystkim SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Obejmuje ono trzy główne obszary.

SEO techniczne

Jest to optymalizacja elementów takich jak:

  • Metatagi w kodzie HTML,
  • Adresy URL podstron,
  • Pliki robots.txt oraz sitemap txt.,
  • Szybkość ładowania się strony,
  • Responsywność witryny,
  • Przekierowania i błędy.

Działania on-site

Do nich zaliczamy przede wszystkim:

  • Nasycenie treści na stronie odpowiednimi frazami kluczowymi,
  • Wprowadzenie linkowania wewnętrznego,
  • Regularną publikację bogatego i zróżnicowanego contentu,
  • Dodanie do grafik opisów alternatywnych.

Działania off-site

SEO off-site polega głównie na linkbuildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych odnośników do witryny.

Algorytmy Google’a są regularnie aktualizowane, a konkurencja również nie śpi. Dlatego też działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania firmowej strony www należy prowadzić stale, dostosowując je do zmieniających się bez przerwy uwarunkowań.

Obecność w social mediach

Serwisy społecznościowe mają dziś w Polsce miliony użytkowników. Oznacza to, że z pewnością są tam obecni i Twoi potencjalni klienci, a skoro tak – obecny powinieneś być również Ty. Social media dają wyjątkową możliwość bezpośredniego kontaktu z odbiorcami. Dzięki temu możesz budować z nimi trwałe relacje, lepiej poznawać ich potrzeby czy też otrzymywać cenne informacje zwrotne.

Obecność na Facebooku i Instagramie to w przypadku marki odzieżowej nie tyle opcja, ile właściwie konieczne minimum. W zależności od specyfiki przedsiębiorstwa i grupy docelowej można rozszerzyć swoją aktywność na dodatkowe platformy, takie jak np. YouTube, Pinterest, TikTok czy nawet LinkedIn.

Pamiętaj, że media społecznościowe to również płatna promocja treści. Dane gromadzone na temat użytkowników umożliwiają niezwykle precyzyjne targetowanie takiej reklamy, a rozbudowana analityka pozwala na optymalne wykorzystanie budżetu przeznaczonego na ten cel. Koniecznie wykorzystaj tę opcję!

Współpraca z influencerami

Trudno o promocję dopasowaną do potrzeb marki odzieżowej lepiej niż influencer marketing. Współpraca z blogerkami modowymi czy stylistami może przyjmować różne formy: wpisu sponsorowanego, filmu z inspiracjami, konkursu, współpracy afiliacyjnej…

Najlepiej, aby w stworzeniu tego rodzaju kampanii pomogła Ci wyspecjalizowana agencja. Influencer marketing to bowiem niezwykle skuteczne narzędzie promocji, ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio wykorzystywane. Nieumiejętnie poprowadzona kampania nie tylko nie przyniesie zysków, ale może się wręcz wiązać z poważnymi stratami wizerunkowymi (o finansowych nie wspominając). Nie warto ryzykować!

Przedstawione wyżej propozycje to tylko trzy z długiej listy możliwości marketingowych, które daje Internet. Szukając kolejnych, pamiętaj o tym, że wszystkie podejmowane przez Ciebie działania promocyjne powinny być ze sobą spójne. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read