Strona głównaMarketingPozycjonowanie stron i sklepów - co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie stron i sklepów – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najlepszych sposobów wypromowania witryny w internecie. Co prawda na uzyskanie pierwszych efektów trzeba poczekać, ale inwestycja jest o tyle dobra, że pozwala dotrzeć nawet do tych internautów, którzy blokują reklamy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Zacznijmy od sytuacji najczęściej spotykanej, czyli od promowania e-commerce’u. Pozycjonowanie sklepu internetowego może świetnie uzupełniać się z kampaniami linków sponsorowanych. O ile linki pozwalają na szybsze efekty, z czasem pozycjonowanie sklepu sprawia, ze można optymalizować koszty promocji – zwłaszcza jeżeli na danej frazie brak jest reklam konkurencji.

Co istotne, jeżeli sklep nie jest naprawdę niszowy, warto zastosować tak zwane pozycjonowanie long tail, czyli inaczej mówiąc pozycjonowanie szerokie. O ile w klasycznym podejściu skupia się na konkretnych frazach, to w przypadku pozycjonowania szerokiego priorytetem jest wyraźne zwiększenie widoczności strony – tak, żeby można ją było łatwo znaleźć również po wpisaniu mniej popularnych fraz.

A może pozycjonowanie lokalne?

W przypadku małych stron lokalnych biznesów pozycjonowanie szerokie nie będzie miało zbyt wielkiego znaczenia. Co prawda często będzie chodzić o frazy niszowe, ale dla konkretnej firmy nie będą one frazami z długiego ogona wyszukiwania. Często natomiast będą ściśle powiązane z lokalizacją – bo i właścicielowi danej firmy będzie zależeć na trafianiu do internetów znajdujących się w pobliżu jego siedziby. W takiej sytuacji świetnie sprawdzi się właśnie pozycjonowanie lokalne, które uwzględnia takie zmienne, jak chociażby widoczność w Mapach Google.

Rodzaj strony a pozycjonowanie

Ważną częścią działań z zakresu pozycjonowania strony jest jej optymalizacja. Ta odbywa się na poziomie dopasowania tekstów (tutaj w grę wchodzi copywriting) oraz zmian bardziej technicznych.

W praktyce okazuje się, ze różne skrypty stron internetowych do potrzeb SEO dopasowane są w różnym zakresie. W przypadku prostych stron świetnie sprawdza się na przykład budowanie witryn na bardzo popularnym WordPressie. Co ciekawe, istnieje rozwiązanie pozwalające przerobić WordPress na sklep internetowy – mowa tu o wtyczce WooCommerce, która świetnie sprawdza się w przypadku sklepów o małej liczbie produktów. Przy dużym asortymencie warto przetestować chociażby PrestaShop, którego autorzy dość mocno zadbali o możliwość optymalizacji pod kątem pozycjonowania.

Dlaczego warto zwracać na to uwagę? Zmiana silnika strony już w trakcie pozycjonowania może się co prawda obejść płynnie, ale znacznie częściej dochodzi do komplikacji. Lepiej zacząć od razu od mechanizmu lepiej dopasowanego do wymagań pozycjonowania.

Przy okazji warto jednak zaznaczyć, że sam fakt, ze dany silnik strony jest przyjazny dla SEO nie sprawia, że strona sama z siebie osiągnie wszystko. Tak naprawdę oznacza to tylko tyle, że łatwiej ją optymalizować, ale do dopracowania szczegółów nadal potrzebna jest wiedza pozycjonera. Co więcej, na samej optymalizacji sprawa się nie kończy i później zwykle potrzebne jest również zadbanie o odpowiedniej jakości linki zewnętrzne kierujące do strony.

Źródło: widoczni.com

1 KOMENTARZ

  1. pozycjonowanie to podstawa w budowaniu biznesu online, jednak nie można zapominać o prawidłowo wykonanej stronie internetowej, które będzie odpowiadała na pytania i zawierała dobrą architekturę informacji oraz UX

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read