Dobra widoczność naszej strony WWW jest w dzisiejszych czasach kluczowa. Umieszczenie jej w top 10 wyników wyszukiwania nie jest jednak łatwym zadaniem. Wymaga sporo czasu i specjalistycznej wiedzy. Samodzielna praca nad pozycjonowaniem może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, najlepiej jest do tego zatrudnić ekspertów.
Na początek zawsze cel
Każde działanie zawsze rozpoczynamy od wyznaczenia sobie celu. Zazwyczaj jest to zwiększenie sprzedaży, ale równie dobrze może nam jedynie zależeć na większym ruchu w witrynie lub konwersji w postaci wypełnienia formularza. Kolejnym krokiem jest analiza obecnej sytuacji. Do tego celu służy nam audyt strony WWW. Musi on być wykonany bardzo dokładnie. Pod lupę brane jest dosłownie wszystko. Każda podstrona, każdy opis, każdy metatekst. Bez odpowiedniego doświadczenia nie będziemy w stanie zrobić tego prawidłowo. Specjaliści potrafią przejrzeć daną witrynę w taki sposób, by wyłapać ewentualne nieprawidłowości i podpowiedzieć jakie zmiany najlepiej wprowadzić.
Według planu
Gdy audyt jest już gotowy możemy przejść do następnego kroku, czyli przygotowania strategii. To w niej określamy budżet, który przeznaczymy na SEO, pozycjonowanie, a także wszystkie narzędzia z których mamy zamiar korzystać. W tym momencie powinniśmy zdecydować, czy chcemy na przykład prowadzić bloga, skorzystać z zewnętrznego content marketingu, czy na przykład do całości dodać także kampanię w wyszukiwarce Google. Każdy element ma ogromne znaczenie. Pozycjonowanie bowiem jest procesem, który składa się z wielu różnych etapów.
Wprowadzić w życie
Wdrożenie wszystkich założeń ze strategii zajmuje najwięcej czasu. Musimy zoptymalizować całą stronę WWW. Ważny jest szczególnie kod witryny oraz wszystkie wprowadzone na nią treści. Pamiętajmy, by używać słów kluczowych, po wyszukaniu których chcielibyśmy wyświetlać się w wyszukiwarce. W tekstach powinny one wyglądać naturalnie, tak by zachęcić a nie odstraszyć użytkowników.
Ostatnim elementem skutecznego pozycjonowania jest uważne monitorowanie wyników. Musimy na bieżąco sprawdzać co faktycznie przynosi rezultaty, a z jakich działań powinniśmy zrezygnować. Dzięki temu nie stracimy też nie potrzebnie pieniędzy przeznaczonych na pozycjonowanie.