Strona głównaPracaJak napisać artykuły na portale naukowe? Poznaj najważniejsze zasady!

Jak napisać artykuły na portale naukowe? Poznaj najważniejsze zasady!

Przy tworzeniu artykułów na portale internetowe warto pamiętać o najważniejszych zasadach, które ułatwią realizowanie celów biznesowych. Pisanie artykułów do portali naukowych niesie ze sobą wiele korzyści, m.in. wzmacnianie pozycji eksperta czy wzrost pozycjonowania. Poniżej poznasz zasady tworzenia takich treści.

Pisanie artykułów na portale – od czego zacząć?

Udanym artykułem nazwiemy treść, która przekłada się na realne efekty w postaci realizacji celów marketingowych oraz biznesowych. Artykuł naukowy przynosi dużo potencjalnych korzyści dla przedsiębiorstwa, wzmacniając pozycję eksperta na rynku. By to osiągnąć, należy przyswoić kilka podstawowych zasad.

Przede wszystkim merytoryka

Jest to najważniejszy warunek pisania artykułów na portale naukowe. Eksperckie, sprawdzone informacje to podstawa, by zdobyć czytelników oraz budować profesjonalny brand marki. Do tego niezbędne jest spójne zrealizowanie kilku podstawowych elementów:

  1. Research przed rozpoczęciem pracy
  2. Logiczny i poprawny językowo przekaz wiadomości
  3. Wiarygodność używanych źródeł (bibliografii)

Wartość merytoryczna przydaje się zarówno do budowania pozycji eksperta w danej branży oraz kreowania marki, jak i przy angażowaniu czytelników. Ciekawe artykuły wzbudzają więcej zainteresowania wśród użytkowników, skutkując wzmożonym ruchem organicznym na stronie. To spowoduje wzrost większej liczby potencjalnych klientów.

Polub się z Google! Pamiętaj o SEO

Pozycjonowanie treści nie musi być trudne. Wystarczy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które pozwolą Twoim artykułom lądować na pierwszych pozycjach w rankingach Google! Optymalizacja SEO jest niezbędnym elementem przy pisaniu artykułów na portale naukowe.

  1. Unikaj strony biernej – nie sprzyja ona wyszukiwarkom. Najlepiej pozycjonują się artykuły pisane w stronie czynnej, a strona bierna nie powinna przekraczać nawet 10% w całym tekście.
  2. Pamiętaj o akapitach – jednolity, zapchany literami tekst jest męczący dla wszystkich użytkowników. Najlepiej czyta się przejrzyste teksty, podzielone na konkretne bloki informacji. Tu pomogą akapity, które rozdzielą ścianę tekstu na poszczególne elementy zawierające maksymalną ilość informacji, w krótkiej formie.
  3. Artykuł to nie esej – zapomnij o lekcjach polskiego w liceum. Zdania wielokrotnie złożone być może miały sens przy tworzeniu górnolotnych wypracowań w szkole, ale nie przy tworzeniu treści do Internetu. Wyszukiwarki lubią, gdy zdania są krótkie i treściwe. Najlepiej, gdyby nie przekraczały 20 słów i dotyczyły konkretnej kwestii.
  4. Nagłówki to Twój przyjaciel – kto nie lubi czytelnego podziału tekstu? Do tego służą wyżej wspomniane akapity, które najlepiej sprawdzą się w połączeniu z nagłówkami. To one pozwolą na swobodne nawigowanie po treści, informując o najważniejszych kwestiach poruszonych w akapicie.
  5. Frazy kluczowe – kieruj się zasadą: nie za mało, nie za dużo. Częste używanie fraz kluczowych może zostać potraktowane jako spam, natomiast ich brak negatywnie wpłynie na pozycjonowanie artykułu. Najlepiej użyć frazy w pierwszym akapicie oraz także w linku do tekstu.
  6. Odnośniki linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to sprzymierzeniec pozycjonowania. Pamiętaj o odpowiednim dodawaniu odnośników w obrębie własnej strony. To wpłynie na całą optymalizację SEO, podnosząc wartość tworzonego artykułu.
  7. Zadbaj o zdjęcia – atrakcyjny przekaz obrazujący wartość Twojego artykułu. Nie zapominaj o napisaniu atrybut alt (treści do grafiki), która wyświetli się, gdy zdjęcie załaduje się nieprawidłowo. Użyj tego miejsca do zamieszczenia frazy kluczowej, by wykorzystać pozycjonowanie w Google Grafika.
  8. Meta opis – to fragment tekstu z artykułu, który wyświetla się po wpisaniu w Google konkretnej frazy. Tam powinno znaleźć się słowo kluczowe oraz najbardziej konkretne informacje o wartości danego tekstu. Meta opis musi być krótki, spójny, zwięzły i zawierający podstawowe informacje, zachęcające do przeczytania dalszej części.
  9. Tagi nie tylko na Instagramie – jeśli układ strony na to pozwala, skorzystaj z tagów i przypisz swój artykuł do konkretnych kategorii, z których będą mogli korzystać czytelnicy.

Aktualizacja tekstów

Zmieniające się trendy w copywritingu wpływają na niekończący się proces, jakim jest tworzenie artykułów. Wymagają one regularnej aktualizacji, gdy budowa nie jest optymalna, np. są błędy w formatowaniu. Regularne aktualizowanie tekstów jest dobrą strategią na pozycjonowanie i podbijanie widoczności w wyszukiwarkach Google.

Podsumowanie

Pisanie artykułów do portali internetowych, zarówno naukowych, jak i innych, przynosi ogromie dużo korzyści. Powyższy tekst omawia wiele przydatnych elementów, które przyniosą pozytywne efekty w postaci zwiększenia ruchu organicznego na stronie oraz pozyskania nowych czytelników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read