Około siedmiu milionów użytkowników liczy sobie Instagram. Jego potencjał biznesowy zauważa coraz więcej przedsiębiorstw, które zakładają na tym portalu społecznościowym konta, by korzystać z tego miejsca, jako kolejnego kanału reklamowego. Samo utworzenie profilu to jedno. Ważne jest także przemyślane prowadzenie kampanii, która przyniesie firmie zyski.
Mówiąc o promocji biznesu w mediach społecznościowych najczęściej do głowy przychodzi nam Facebook. Wiele firm nie widzi tego, jak duży potencjał ma Instagram, który także należy do firmy Marka Zuckerberga. Co ciekawe, planując kampanię reklamową na Facebooku możemy ją również przeprowadzić (konfigurując ją w tym samym miejscu) na Instagramie.
Dokładnie uzupełniony profil to podstawa
Rozpoczynając naszą przygodę z Instagramem musimy uzupełnić wszystkie dane tak, aby osoby odwiedzające nasz profil wiedziały co na nim znajdą. Musimy więc ustawić zdjęcie profilowe – na przykład nasze logo firmowe. Ważny jest także opis. Na przykład w dwóch zdaniach przedstawić nasz biznes. Warto dodać kilka tak zwanych hashtagów, które określają kategorię naszej firmy. Przykładowo, jeśli zajmujemy się usługami fryzjerskimi możemy dodać takie jak: #hairstylist #fryzjer #barber i tym podobne. Można, a wręcz trzeba dodać także adres naszej strony internetowej. Powinniśmy także pamiętać o odpowiedniej nazwie użytkownika. Musi się ona kojarzyć z naszym przedsiębiorstwem. Można np. wybrać taką samą, jak nazwa naszej firmy.
Warto mieć plan dodawania zdjęć. Cykliczne publikacje również są ważne
Dodanie jakiejś prostej grafiki raz na jakiś czas nie wróży dobrze naszemu profilowi na Instagramie. Dlatego właśnie ważny jest plan – pomysł. Powinniśmy również na samym początku dodać kilka zdjęć, aby nasz profil nie był pusty. Oczywiście pod każdym zdjęciem musimy dodawać hashtagi, które będą opisywać daną fotkę. A więc tak jak w przypadku opisu profilu, jeśli zdjęcie przedstawia np. komputer powinniśmy dodać takie tagi jak: #komputer #geek #computer #intel #amd #laptop #notebook i tym podobne. Krótko mówiąc muszą przedstawiać to, co widzimy na zdjęciu. Pamiętajmy również o tym, by fotki były związane z naszym profilem. Nie możemy robić tak, że przykładowo nasz profil jest o motoryzacji, a my dodajemy zdjęcie kota, czy fotkę z wakacji. Kolejna rzecz to cykliczność publikacji. Aby nasi obserwujący o nas nie zapomnieli musimy dodawać fotki na przykład dwa, trzy razy w tygodniu. Z biegiem czasu i rozwoju naszego profilu należy publikować coraz więcej zdjęć, bo przecież nasi fani… będą się tego domagać.
Co jeszcze zrobić aby zyskać followersów?
Aby uzyskać szybko fanów musimy poinformować o uruchomieniu kanału na innych mediach społecznościowych, które posiadamy. Zachęćmy do obserwowania naszego profilu, warto pomyśleć o jakimś prostym konkursie, który będzie również informował o koncie na Instagramie. Oprócz wspomnianych hashtagów, które są priorytetem warto wejść w interakcję z innymi użytkownikami. Kto wie, może po naszym komentarzu pod fotką dana osoba rozpocznie obserwowanie profilu? Warto próbować. Można również wybrać hashtagi, które nawiązują do tematyki naszego konta i lajkować zdjęcia. Dzięki temu dana osoba zainteresuje się nowym polubieniem i trafi na nasz Instagram. Istnieje również możliwość pozyskania fanów poprzez oznaczanie ludzi lub firm na zdjęciach. To również zwiększa zaangażowanie odwiedzających. Kolejną rzeczą jest tak zwane InstaStories. Na nim możemy opowiadać o tym, co aktualnie robimy, gdzie jesteśmy itd. Taki wpis jest dostępny przez 24 godziny po czym znika. Możemy za jego pomocą np. dowiedzieć się co sądzą ludzie o naszej pracy dodając do fotki lub filmiku ankietę, lub po prostu możemy oznaczyć producenta sprzętu, z którego korzystamy. Możliwości jest bardzo dużo, jednak sukces osiągniemy tylko i wyłącznie mając sporo cierpliwości. Pamiętajmy również, by być systematycznym, bo to także klucz do sukcesu.
Kampanie reklamowe w social media możesz prowadzić samemu, natomiast wymaga to czasu i systematyczności. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w działaniach reklamowych – wybierz agencję interaktywną. Będziesz mieć pewność, że Twoje kampanie zostaną poprowadzone w sposób prawidłowy i rzetelny.