Strona głównaMarketingWspółpraca z brokerem reklamy kinowej – dlaczego warto?

Współpraca z brokerem reklamy kinowej – dlaczego warto?

Rynek reklamy od wielu lat ulega ciekawym przeobrażeniom. Kanały działań reklamowych to dziś nie tylko radio, prasa czy telewizja, ale przede wszystkim internet. Każdy marketingowiec dobrze wie, że nieumiejętnie przygotowana kampania, działania zbyt nachalne, będą wiązać się z reakcją odwrotną do zamierzonej. Widzimy to szczególnie w internecie – wielu użytkowników opuszcza strony, które nachalnie atakują ich reklamami. Ciekawą alternatywą dla działań promocyjnych wydaje się reklama kinowa. Dlaczego warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy z brokerem reklamy w kinie?

Gra na emocjach

Marketingowcy przekonują obecnie, że najbardziej skuteczne są te kampanie, które docierają do emocji oglądających. Stąd reklamy często oparte są na bazie wspólnych doświadczeń wszystkich ludzi – pojawiają się typowe problemy życia codziennego, wątki rodzinne itp. Reklama w kinie ponadto wykorzystuje pozytywne nastawienie przybywających na seans. Towarzyszy im na ogół podekscytowanie, radość z towarzystwa bliskich dla nich osób. Sprawia to, że pasmo spotów reklamowych (jeśli są dobrze zrealizowane) nie powoduje zniechęcenia. W przypadku reklamy w kinie firma inwestująca w kampanię ma pewność, że wszyscy obecni zobaczą wyświetlaną reklamę – nie ma możliwości, by ją pominąć. Dodatkowo wygaszenie świateł skupia uwagę wszystkich widzów na tym, co wyświetla się na ekranie. Kampania realizowana w kinie jest również mierzalna – dzięki informacji o liczbie sprzedanych biletów dowiadujemy się, ile osób zobaczyło nasz spot. A to pozwala przeanalizować skuteczność naszej reklamy.

Wielokanałowość

Warto pamiętać również, że reklama w kinie jest wielokanałowa. Oprócz spotów wyświetlanych tuż przed seansem, mamy możliwość „zaatakowania” naszych klientów już od progu dzięki umieszczeniu standów, roll upów, naklejek na podłogach czy nadruków na biletach. Dzięki temu nasz potencjalny klient wielokrotnie uzyskuje informację o naszym produkcie.

Na miarę każdego budżetu

W związku z możliwością zastosowania różnych działań zarówno on-screen, jak i off-screen kampania reklamowa w kinie pozwala na wybór środków dopasowanych do naszego budżetu. Oczywiście im więcej ścieżek dotarcia do klientów wybierzemy, tym większy będzie koszt naszej reklamy w kinie, ale możemy ograniczyć swój wybór, a przez to – koszt działań.

Łatwiej dotrzeć do targetu

Aby działania marketingowe były skuteczne, powinny być skierowane do odpowiednio określonej grupy docelowej. W kinie łatwiej o pozyskanie odpowiednich odbiorców reklamy. Jeśli sprzedajemy produkty dla dzieci, broker reklamy kinowej zaleci nam wyświetlenie jej w odpowiednim pasmie przed emisją najnowszej produkcji dla dzieci. Jeśli chcemy dotrzeć z produktem do kobiet, zapewne dobrym wyborem będzie przeprowadzenie działań reklamowych przed emisją jakiejś komedii romantycznej. Kiedy chcemy zareklamować samochód, wybierzmy film sensacyjny. Odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa w kinie może być skuteczniejsza niż działanie w jakimkolwiek innym współczesnym medium.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read