Jak przekonać konsumenta do zakupów przez Internet?

Wydawać by się mogło, że obecnie niemal każdy zamawia online. Rzeczywiście – coraz więcej osób robi zakupy przez Internet. Nie ma dnia czy miesiąca, żeby w Sieci nie otwierały się kolejne e-sklepy, czekające na setki, o ile nie tysiące internautów, chętnych do składania zamówień. Niestety, jak się pewnie domyślasz, nie zawsze dzienna ilość transakcji jest od razu satysfakcjonująca. Ba, często bywa tak, że mijają tygodnie czy miesiące, a wciąż biznes nie zbliża się nawet do granicy rentowności. Co wtedy? Jak przekonać klientów do zakupów przez Internet w konkretnym miejscu w Sieci? Dowiedz się, co realnie wpływa na preferencje konsumentów – ta wiedza jest naprawdę przydatna!

“Ty masz, to i ja!”, czyli pragnienie bycia takim, jak inni!

Zacznijmy od tego, że – mimo iż wiele osób lubi się wyróżniać – chyba nikt nie pozostanie obojętny na produkty czy usługi, które kochają “wszyscy”…? Nawet jeśli nie kupi ich za pierwszym razem, może chociaż pomyśli o nich i zapisze w pamięci jako must have “na później”? Social proof, czyli tzw. społeczny dowód słuszności naprawdę działa – czy tego chcesz, czy nie. Dlatego tak istotne jest to, aby w sklepie internetowym i na jego profilach w mediach społecznościowych nie tylko pisać o korzyściach z zakupu, ale i “pozwalać” wypowiadać się rzeczywistym ich użytkownikom! Pozytywne komentarze, opinie czy recenzje to tylko kilka sposobów na to, by Twoje produkty czy usługi stały się pożądane przez setki czy wręcz tysiące osób! W końcu skoro tyle osób pisze czy mówi o nich w samych superlatywach… To chyba musi być prawdą! Warto również od razu dodać, że im więcej wzmianek o marce czy sklepie www w Sieci, tym wyższa jego pozycja w wyszukiwarce. Same plusy!

Dawaj więcej, a przyciągniesz więcej… klientów!

Co może być tym “więcej”…? Możesz myśleć sobie – co mam zrobić, żeby Klienci chcieli kupować przez Internet zamiast stacjonarnie! Możliwości masz niemal nieograniczone, naprawdę! Konsumenci cenią wygodę i oszczędność czasu. Poza tym, lubią niespodzianki (zresztą, kto ich nie lubi?!). Warto cały czas zaskakiwać i dawać więcej – to się na pewno opłaci… A w końcu konkurencja nie śpi!

Darmowa dostawa i zwroty do każdej transakcji!

Jak myślisz, jak często wysoki próg darmowej dostawy jest tym czynnikiem, który decyduje o porzuceniu koszyka zakupowego…? Uwierz – zdarza się to naprawdę często! Co z tym zrobić? Najlepiej wprowadzić darmową dostawę i zwroty do każdej transakcji lub – przynajmniej – ustawić jej próg na niższym poziomie. Oczywiście, można w tym momencie stwierdzić, że na niewielkich zamówieniach w ten sposób nie będzie się zarabiać. Warto pamiętać jednak również o aspekcie ilościowym! Jeżeli nagle liczba zamówień wzrośnie o kilkaset procent, w ostatecznym rozrachunku i tak będzie Ci się to opłacać. A konsumenci podziękują Ci poleceniami Twojego miejsca w Sieci!

Płatność przy odbiorze jako alternatywa dla płatności “z góry”!

Kolejny aspekt to zapewnianie maksymalnej ilości metod płatności. Nie każdy sklep internetowy umożliwia płatność za pobraniem, a jest to naprawdę ważny czynnik wyboru miejsca do zakupów przez Internet!

Prezent dobra rzecz – szczególnie, jeśli się go nie spodziewasz!

Przyznaj się – lubisz być (pozytywnie) zaskakiwany…? Prezenty to coś bardzo miłego i konsumenci je uwielbiają! Im bardziej spersonalizowane – tym lepiej. Pytanie tylko, jak poznać klienta, by rzeczywiście móc dodać mu do zamówienia coś dobrze dobranego… Opcji jest co najmniej kilka – można kupić coś, co jest maksymalnie neutralne i spodoba się zdecydowanej większości. Innym sposobem jest dodanie w formularzu zakupowym pola, które pomoże Ci poznać klienta i dobrać jeden z kilku upominków. Można również “iść na łatwiznę” i nagradzać rabatem na kolejne zakupy…

Nagradzaj stałych klientów, a przyciągną Ci nowych!

Często mówi się (i pisze) o tym, że nowi klienci są traktowani lepiej niż obecni i jest to niesprawiedliwe! A może by tak się wyróżnić i nagradzać właśnie tych lojalnych, powracających…? Nie jest to tak trudne – wystarczy udzielać im rabatów i mieć dla nich specjalne oferty. Zawsze można również – przy okazji złożenia życzeń urodzinowych (jeśli zbiera się takie dane) – przesłać rabat lub bon wartościowy do wykorzystania przy kolejnych zakupach. Opcji jest wiele!

Udowadniaj, że kupowanie online jest proste!

Nie każdy jest “biegły” internetowo. Wielu ludziom wydaje się, że zakupy przez Internet są skomplikowane. Jeśli udowodni się im, że “wydaje się” jest w tym przypadku kluczowe, bo tak wcale nie jest, można zyskać naprawdę dużo! Jak to zrobić? Niekiedy wystarczy pokazać, że finalizacja transakcji to tylko 2 minuty, a dzięki odpowiedniej kategoryzacji produktów, znalezienie tego, czego się szuka, trwa dosłownie chwilę!

Bądź dla klienta – tu i teraz!

Dla wielu konsumentów największym plusem sklepów stacjonarnych jest możliwość konsultacji ze sprzedawcą/doradcą – tu i teraz. Nikt jednak przecież nie powiedział, że i podczas dokonywania zakupów przez Internet nie można “na bieżąco” konsultować się z obsługą klienta! Wprowadzenie czatu z pracownikiem czy uruchomienie infolinii dla klientów to już nie opcja, a konieczność, jeżeli chce się przekonać konsumentów do zakupów przez Internet!

Zakupy przez Internet to przyszłość!

W ubiegłym roku niemal ¾ Polaków dokonywało zakupów w Sieci. Wciąż istnieje jednak potencjał, by ten procent jeszcze zwiększyć! Zastanów się więc, co warto wdrożyć, by zwiększyć ruch w witrynie (reklama Google Ads będzie dobrym rozwiązaniem!) i – tym samym – liczbę klientów. Pokaż ludziom, że zakupy przez Internet są proste i wygodne!

Jak przekonać konsumenta do zakupów przez Internet?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here