Idealne biuro czy to możliwe?

Praca to zajęcie zajmujące około 1/3 części naszej doby. Gdy dodamy to tego taką samą część, którą poświęcamy na sen wyjdzie, że nasza profesja zabiera nam często ponad połowę dnia. Warto więc zadbać aby ten czas był przez nas jak najlepiej wykorzystany. Czy nasze stanowisko pracy jest nam w stanie w tym pomóc? Oczywiście, że tak. Jak zatem sprawić aby nasze biuro było idealnym miejscem do wykonywania naszych zawodowych obowiązków?

Najpierw projekt

Projektowani biur to profesja, którą zajmują się odpowiednie firmy. Dlatego warto skorzystać z usług takich przedsiębiorstw. Warto przedstawić swoją wizję a pracownicy firmy przygotują projekt zawierający zarówno plan jak i szkic wszystkich pomieszczeń wraz z drogą przeciwpożarową a także zabezpieczeniami przed kradzieżą. Dobre biura projektowe oferują także usługę zwaną space plan polegające na rozsądnej aranżacji dostępnej powierzchni.

Na co zwracać uwagę przy projektowaniu biura?

W tym temacie istotnych jest kilka kwestii o jakich trzeba pamiętać. Poniżej przedstawimy listę wraz z ich rozwinięciem.

1. Lokalizacja. Miejsce postojowe oraz łatwy dostęp do komunikacji miejskiej są bardzo ważnym aspektem przy wyborze lokalizacji biura.

2. Brak hałasu. O ile jest to możliwe warto umiejscowić swoje biuro w spokojnej i cichej okolicy. Obowiązujące wytyczne mówią o 20 decybelach przy pracy umysłowej oraz 60 decybelach przy fizycznych zajęciach. Projektowanie biur warto więc rozpocząć od odpowiedniej izolacji akustycznej ścian.

3. Naturalne światło. Sztuczne oświetlenie niestety nie sprzyja efektywnej pracy a w dodatku niesie za sobą szereg innych negatywnych oddziaływań na ludzki organizm. Obecność energii słonecznej nie tylko motywuje do pracy ale i zapewnia zdecydowanie lepszy nastrój.

4. Przestrzeń w biurze. 7 m2 dla każdego z pracowników. Tyle powinno wynosić odpowiednio przygotowane miejsce pracy. W rozmieszczeniu stanowisk w biurze pomoże architekt wnętrz. Dobrze zorganizowane biuro powinno posiadać także komfortowe pomieszczenie socjalne oraz wnękę kuchenną.

5. Umeblowanie. Elementy wystroju biura powinny być przede wszystkim funkcjonalne. Design a także ich kolorystyka musi współgrać z charakterem firmy.

6. Warunki klimatyczne. Wytyczne w tym temacie wskazują na temperaturę 21-22 stopni Celsjusza natomiast wilgotność powinna wynosić 50%.

7. Wentylacja. Aranżacja biur powinna mieć na uwadze odpowiednią wentylację. Przepisy budowlane mówią o co najmniej 45 m3 dla jednego pracownika w ciągu godziny. Najefektywniejszym rozwiązaniem tej kwestii jest montaż otwieranych okien.

InterBiuro – realizacja powierzchni biurowych.

Idealne biuro czy to możliwe?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here