3 najczęstsze błędy w zarządzaniu procesami w firmie i jak ich unikać

Każdy proces w firmie powinien być zarządzany z wykorzystaniem technik pozwalających na osiągnięcie szybkiego procesu decyzyjnego. Tak jest w teorii. W praktyce wiele firm popełnia stosunkowo łatwe do zdiagnozowania błędy w zarządzeniu procesami. Na czym one polegają?

Brak standaryzacji jest brakiem organizacji

Powyższa reguła ma zastosowanie zarówno w przypadku wielkich korporacji z niezliczoną ilością działów, departamentów i sekcji, jak i kilkunastoosobowych lub mniejszych przedsiębiorstw. Jeśli członkowie zespołu nie wykonują swoich zadań według odgórnie ustalonej metody, prawdopodobne powstają nieporozumienia pomiędzy działami firmy. Wpływa to na spowolnienie procesu decyzyjnego, a następnie powoduje przewlekłość nawet stosunkowo prostych czynności.

Efekty takiego stanu rzeczy znajdują błyskawiczne odzwierciedlenie w liczbach — spada efektywność pracy, a co za tym idzie, również możliwości oraz zyski. Szczegółowe informacje (a także proponowane rozwiązania) o standaryzacji można odnaleźć na stronie https://www.crowe.com/pl.

Nadmierna biurokratyzacja pracy obniża jej standard

Wątek dotyczący standaryzacji nie jest jedynym czynnikiem, który ma wpływ na efektywność wszelkich procesów zachodzących w firmie. Bardzo uciążliwym elementem zarówno z perspektywy pracowników, jak i klientów, jest nadmierna ilość czynności biurokratycznych w przedsiębiorstwie. Dotyczy to przede wszystkim prowadzenia różnorakiej dokumentacji: dwa najprostsze rozwiązania to zmniejszenie ilości znajdujących się w obiegu dokumentów, a także digitalizacja ich części. Pozwoli to na sprawniejsze wymienianie się informacjami pomiędzy poszczególnymi działami firmy.

Świadomy pracownik to lepszy pracownik

Jednym z bardziej subtelnych problemów które mogą mieć wpływ także na opisane powyżej wątki, jest stopień świadomości pracowników firmy na temat procesów, które w niej zachodzą. Brak wiedzy na ten temat prowadzi do rozmytego poczucia odpowiedzialności za własną pracę — zwiększa zatem prawdopodobieństwo nienależytego wywiązywania się z obowiązków. Rozwiązaniem takich sytuacji mogą być merytorycznie i atrakcyjne poprowadzone szkolenia pracownicze oraz warsztaty.

Nigdy nie jest za późno na korekty w zarządzaniu procesami w firmie

Więcej informacji na powyższe tematy można odnaleźć pod adresem https://www.crowe.com/pl/services/konsulting/zarzadzanie-procesami, gdzie szczegółowo omówione są problemy zarządzania firmą oraz proponowane optymalne strategie ich poprawy.

3 najczęstsze błędy w zarządzaniu procesami w firmie i jak ich unikać
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here